Follow Me on Pinterest

26 Şubat 2009

MEYVELİ BİTKİ ÇAYI


MERHABALAR,BU AKŞAM SİZE SOĞUK ALGINLIĞI İÇİN ÇOK GÜZEL BİR MEYVE VE BİTKİ ÇAYI TARİFİ VERMEK İSTİYORUM.SOĞUK AKŞAMLARDA İÇİNİZİ ISITACAK SIMSICAK BİR TARİF.
MALZEMELER
2 ADET ELMA,KABUKLARI İLE
2 ADET PORTAKAL(kadukları soyulacak)
1 ADET limon(kabukları soyulacak)
1-2 TUTAM IHLLAMUR
2-3 ADET KABUK TARÇIN
5-6 ADET KADANFİL
1 ÇAR KAŞIĞI ZENCEFİL
YARIM ÇAY BARDAĞI ŞEKER(isteğe bağlı)
6 BARDAK SICAK SU
YAPILIŞI
ELMALARIN ÇEKİRDEKLERİNİ ÇIKARTIP KABUKLARI İLE BERABER,4-5 PARÇAYA BÖLEREK BÜYÜKÇE BİR TENCEREYE KOYUN.ARDINDAN PORTAKAL VE LİMONUN KABUKLARINI SOYUP ONU DA PARÇALARA BÖLÜN VE TENCEREYE ATIN.GDAHA SONRA DİĞER BİTKİLER VE KARNAMIŞ SUYU İLEVE EDEREK 10-15 DAKİKA OCAKTA PİŞİRİN.PİŞTİKTEN SONRA BİR SÜZGEÇ YARDIMI İLE MEYVELERİ EZİP TORTULARINIDA ÇIKARTARAK BİR SÜRAHİYE BOŞALTIN.HARİKA BİR LEZZET VE EVİNİZDE MÜHİŞ BİR KOKU.ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN....

2 yorum:

  1. afiyet ve sağlık olsun...ben de yaparım bazen..içine bir de nar çiçeği koyarım.rengi hafif kırmızı olur.öyle de çok seviyorum.eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Canım bu sayfana ziyarete geldim.Öptüm canım.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails