Follow Me on Pinterest

03 Nisan 2009

EV USULÜ İSKENDER KEBAP


BUGÜN DIŞARIDA ÇOK İŞİM VARDI.EVE BİRAZ GEÇ GELİNCE YEMEK YAPMA ZAMANIMDA KISALMIŞTI.ŞÖYLE YARIM SAATTE YAPACAĞIM PRATİK BİRŞEY OLMALIYDI.ARABAYLA GELİRKEN NE YAPSAM DİYE DÜŞÜNÜRKEN BİRDEN AKLIMA GELDİ.HEMEN MARKETE UĞRATIP EKSİKLERİ ALDIKTAN SONRA YARIM YADA 45 DAKİKA GİBİ BİR SÜREDE YAPABİLECEĞİNİZ ÇOK PRATİK VE DOYURUCU BİR YEMEK ÇIKTI ORTAYA.
GALİBA ÇOK KONUŞTUM HEMEN TARİFE GEÇMEK İSTİYORUM.
MALZEMELER
YARIM KİLO İNCE ŞERİTLER HALİNDE DOĞRANMIŞ DANA ETİ
2 ADET KURU SOĞAN
1 ADET YEŞİL BİBER
1 ADET KIRMIZI BİBER.
TUZ,KIRMIZIBİBER,KARABİBER,KİMYON,KEKİK,VE BİBERİYE
1 ADET PİDE EKMEK
YOĞURT
YAPILIŞI
DANA ETİNİ YIKADIKTAN SONRA BİR FİNCAN KADAR SU İLE KENDİ SUYUNU SALIP ÇEKENE KADAR PİŞİRİN.DAHA SONRA BİRAZ SIVI YAĞ EKLEYİN VE KISIK ATEŞTE KAVURURKEN ÖNCEDE HAZIRLANMIŞ YARIM AY ŞEKLİNDE DOĞRANMIŞ SOĞANLARI VE HALKA HALKA DPRANAN BİBERLERİ EKLYİN.HEP BERABER KAVUEUN.BİRAZ SALÇA İLAVE EDİN. VE BİRAZ DA SICAK SU KOYARAK ETLERİN İYİCE PİŞMESİNİ SAĞLAYIN.EN SON BAHARATLARI İLAVE EDİN VE OCAĞINIZIN ALTINI KAPATIN.
DAHA SONRA SERVİS TABAĞINA MİNİK KARELER ŞEKLİNDE DOĞRANMIŞ PİDELERİ YERLEŞTİRİN.ÜZERİNE BİR KASEDE İYİCE ÇIRPILMIŞ YOĞURDU GEZDİRİN VE EN ÜSTEDE ETLERİ KOYUN.BEN BU ARADA HEMEN TOS MAKİNASINDA YEŞİL BİBERLERİDE BİRAZ PİŞİRDİM VE ETİN YANINA KOTDUM.HEPSİ BU. AFİYET OLSUN...........
LÜTFEN KUSURUMA BAKMAYIN.ÇÜNKÜ ÇOCULKAR ÇOK ACIKTIĞI İÇİN RESMİ İYİ ÇEKEMEDİM.BEN İNANIN RESİM KONUSUNDA BİRAZ TİTİZ DAVRANIYORUM.BİR KEKİN YAD YEMEĞİN REMİNİ BELKİ 15 KEZ ÇEKİP EN GÜZELİNİ KOYMAK İSTİYORUM.AMA BU SEFER OLMADI.ONLARI TUTAMADIM......

7 yorum:

  1. çok nefis görünüyor.ellerine sağlık.bende minik köftelerle yapıyorum.pideli köfte iskender arası bişey oluyor.
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Şehnazım...öyle güzel anlatmışsın ki resme bakamama gerek kalmadı..birazdan masama geliverecek sandım..eline sağlık.bugün benm de ardarda misafirlerim geldi.akşamüstü koşur koştur yemek yaptım..bir dahakine aklımda bulunsun.bu arada ben de seni yakından tanımayı çok isterim canım...sen de benim blogcuda sürekli sayfasını ziyaret etmek istediğim birkaç kişiden biriydin...sevgiler.iyi geceler...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili arkadasım bende size ait bir ödül var:)

    YanıtlaSil
  4. şehnaz'cım günaydın güzelim..
    Arada bende yaparım bu şekilde..Etim-köftem-kıymam neyim varsa.
    Hımm bak işte yalana yalana yazıyorum tabağı aldım canım...Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Of çok severim iskenderi.sırf bu yüzden haftaya Bursadayım..)

    YanıtlaSil
  6. Canım harika görünüyor, ellerine sağlık, gece gece canım istedi yine:)

    YanıtlaSil
  7. Canım katılımın için çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin. En kısa zamanda bilgilerini bekliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails